Stichting Help Afghanistan

Mijn naam is Farida Niazi, geboren in Afghanistan. De situatie in Afghanistan is extreem moeilijk en pijnlijk. Dit gaat mij zeer aan het hart en daarom heb ik besloten niet langer toe te kijken maar zelf het initiatief te nemen en mensen door middel van donaties te helpen.

Stichting Help Afghanistan is een non-profit ANBI-organisatie die zich inzet voor mensen die in armoede leven, voornamelijk in Afghanistan.

De Stichting Help Afghanistan houdt zich, als eerste prioriteit, bezig met het opstarten van projecten die mensen helpen zelfstandig te worden om een eigen inkomen te creëren en die eerste hulp nodig hebben (voedsel, kleding en medicatie). Wij selecteren voornamelijk kwetsbare gezinnen met kinderen, alleenstaande vrouwen en ouderen. Op dit moment zijn we o.a. bezig met leerinstituten/ vrouwenprojecten, kippenboerderijen. Met op het oog hebbende doelen putten laten graven t.b.v. de watervoorzieningen (zodat men lokaal over schoon water beschikt) en ook voor landbouw en teelt. Hopelijk proberen we daarnaast ook een weeshuis op te richten.

Stichting Help Afghanistan verdiept zich in elke vorm van humanitaire hulp.